Friday, July 13, 2012

Pemergian seorang SAHABAT

Aizat - Pergi

Asaalamualaikum, 

Salam takziah buat keluarga MUHAMMAD ADAM HUZAIMI. Pergilah engkau bersemadi dengan aman disana. Semoga kau ditempatkan disisi orang-orang yang beriman. Actually aku terkilan sebab tak dapat ziarah hang buat kali terakhir. Teringat masa kita main softball dulu, aku suka pakai kasut hang sebab tanak bagi kasut aku kotor kena lumpur. Alih alih hang pulak kena kaki ayam atas padang. Alangkah indahnya kalau mesin masa tu wujud, confirm aku orang pertama akan beli mesin tu.

Tahun lepas, arwah Cikgu Zoon dah pergi menghadap ilahi. Tahun ni, hang pulak. Memang lah hidup dan mati itu telah ditentukan sejak azali lagi. Tapi, pemergian seorang sahabat buat selama-lamanya terlalu pahit untuk ditelan. Apatah lagi dengan keadaan hang yang sebegitu daif sewaktu hang pergi. Aku simpati dengan family hang. Sedih sangat bila dengar depa dok cerita yang mak hang sampaikan dah kering air mata dia. Ayah hang pun sampai sakit-sakit. Adik hang asyik nanges je sebelah katil hang. Budak-budak teknik semua doa kan supaya kehidupan baru hang disana baik je. Setiap hari lepas solat maghrib kami sedekahkan al-Fatihah untuk hang. Oh ya, Cikgu Nida bagitahu, dulu dia pernah janji dengan hang nak belikan hang pencil box. Tapi tak sempat dia bagi hang dah pergi tinggalkan kami. Aku rasa mesti dia terkilan. Apa-apa pun, semoga roh hang dicucuri rahmat. Wassalam

Al-Fatihah buat Adam Huzaimi.